ANINO PRVO PISMO

MOJI ENGLESKI DANI
piše: Ana Kolak

Eastbourne/U nedjelju prije dva tjedna (02.09.12) u 18.30 sati, imala sam  let za London. Nisam bila previše uzbuđena zato što su mama i tata išli sa mnom. Kad smo stigli u London na aerodrom Gatwick morali smo odmah na vlak koji  nas je odvezao za Eastbourne. Vlakom smo putovali otprilike 50 minuta. Već je bilo mračno i pomalo sam počela biti i uzbudena, pa sve jače. Spavali smo u jednom malom hotelu nedaleko od koledža. Iduće jutro sam već morala obući svoju uniformu. Za moje godište to je: crna, ili tamnoplava, suknja i blazer, uz to bluza, koja mora biti bijela i crne cipele.
Nakon doručka smo pošli s mojom cijelom prtljagom u Eastbourne College. Kad sam došla tamo malo sam se osjećala kao Harry Potter kad je prvi put došao u Hogwarts škola je bila ogromna!
To poslijepodne se novim školarcima pokazala škola i sve su nam objasnili šta moramo znati. Roditelji su imali City Tour oko Eastbourne-a. Oko 6 sati na večer roditelji su morali pomalo napustiti nas i College. Tu večer sam upoznala curu s kojom dijelim sobu, zove se Sasha i iz Russije je. Ovo je već njena četvrta godina ovdje. Jako je smiješna i već smo vrlo dobre prijateljice! Sad škola može početi …
Školski sustav u Engleskoj je skroz drukčiji:
Svatko izabere samo 4 predmeta (moji su francuski, biologija, business studies i povijest) i nakon godinu dana se opet izbaci jedan predmet. Zatim …maksimalno ima samo 15 učenika u jednom razredu.  Učitelji imaju svoj prostor i učenici moraju ići od jedne sobe do druge. Nakon nastave učenici se zahvaljuju učitelju i kažu “Thank you, Sir/Miss!”. Jedan školski sat traje 55 minuta. Nastave ima i subotom ali su satovi samo 40 minuta i sve je gotovo do 12 sati.
Engleska je poznata po lošem jelu …ali stvarno, moram priznati, hrana je jako dobra! Uvijek ima voća i povrća. Onda …može se izabrati između nekoliko jela.
Dva puta u tjednu, utorkom i četvrtkom, imamo dozvolu ići u grad poslije podne. To je uvijek lijepo, malo izaći iz škole. Često idemo u jedan veliki centar gdje ima trgovina kao Topshop ili Primark ali isto dosta kafića, na primjer Starbucks. Isto tako svaki utorak i četvrtak svatko se mora baviti nekim sportom. Može se birati izmedu: Hockey, Rugby, Swimmimg, Fencing, Rowing i puno vise!
Svaku večer imamo “prep time”. To je vrijeme kad svatko mora raditi zadaću, i stvarno ima uvijek dosta zadaće za svaki dan! Ali zato imamo isto jako puno praznika i to svakih 3 do 4 tjedna. I po kad koji vikend organiziraju se jako lijepe stvari! Na primjer iduću nedjelju ćemo ići u “Thorpe Parc”, to je jedan ogromni zabavni park, tome se već jako veselim!
Do idućeg javljanja, do viđenja!
0 0 votes

View all comments
dea vidovic
11 years ago

enjoy your time over there !!!