LJETOVANJE IZ SNOVA

piše: Sonja Breljak
027
Berlin/ Vrućina. Grad polegao pod visokim temperaturama. Traži se osvježenje. Školska godina još nije završila, pa su i učenici i roditelji i odgojitelji, još u Berlinu. Nema majci još na ljetovanje. To vrijedi za taj aktivni dio stanovništva.

Onaj drugi, neaktivni, u mirovanju, već je na putu, na ljetovanju, na moru ili u planini. Neki su, po onoj narodnoj, tko rano rani …, već “odradili” ljetovanje i vratili se doma, ili i na radna mjesta.

Nekima se to dogodilo, iznenada, neplanirano. Pa kako to, pitate se, jer ljetovanje, putovanje, planirate ihahaj otkad, ako ništa radi znatnih izdataka povezanih s tim.

O jednom, ovogodišnjem, netom prošlom ljetovanju, oslobođenom baš tih svakidašnjih briga, razgovaramo s Natalijom Kopić, kćerkom Elizabete Kopić, dopredsjednice Zavičajnog kluba Brođani.

Naime, Natalija i  njena kćerka Lissan, netom su se vratile sa sedmodnevnog ljetovanja u Tučepima. I stvarno im je ovo ljetovanje bilo oslobođeno svakidašnjih briga. Sve organizirano. Sve savršeno. I sve besplatno!

– Pa kako? Gdje to ima? -pitate se.

Poslušajte kako je to bilo.

Počelo je to  s početka godine kad su Hrvati u Berlinu primjetili kako je u Izboru najpopularnijih u organizaciji Večernjeg lista,  nominiran i Zavičajni klub Brođani Berlin e.V, odnosno njihova zabava “Slavonijo u srcu te nosim”, kao najpopularniji događaj prethodne godine.

I ne samo da su se Brođani dobro držali na rang listi, već  su,  zahvaljujući velikom broju glasača, ponajviše, naravno, iz Berlina, koji su zaokružili njihovo ime, i pobijedili te primili Večenjakovu domovnicu.

Bilo je  tom prigodom stvarno svečano  u Bad Homburgu. Po zasluženu Domovnicu, na pozornicu su, odjeveni u slavonsku narodnu nošnju, ponosno izišli Ivan Bitunjac, predsjednik  i Elizabeta Kopić, dopredsjednica kluba. I svi su pljeskali. I čestitali Brođanima.

IMG-20150622-WA0002Razloga za čestitku bilo je uskoro još. Naime, izvlače se i čitaju imena čitatelja koji su glasovali na natjecanju, dobitnika raznih nagrada. Pa kod posljednje, glavne nagrade, nasta opet radost Brođana. I teta Liza je već ponovno na pozornici.

Naime, dobitnica prve nagrade, sedmodnevnog ljetovanja za dvije osobe u mjestu prema osobnom izboru, sponzorski dar Turističke agencije Aronda Adriana travel-Opatija,  je Natalija Kopić, teta Lizina kćerka!

20150615_164905Pa kako je bilo, pitamo Nataliju, par dana nakon što doznasmo o povratku s nagradnog ljetovanja. Prema njenom izboru, ona i 17-godišnja kćerka Lissan, bile su u Tučepima, u vili Marija.

Bilo je izvrsno!

Gdje inače ideš na ljetovanje?

Svuda, najčešće u Španiju. Ne baš u Hrvatsku. U Dalmaciji sam bila kao dijete. Kad je mama rekla za nagradu nisam mogla vjerovati. Bilo mi je svejedno u koje ćemo mjesto. Avionom smo išle do Kaštela, mama se pobrinula za dalje do Tučepa. Boravak je bio super, nisam mogla ni pomisliti da je tako lijepo. Svi su bili jako ljubazni. Još nikad nisam vidjela tako čistu vodu kao tamo. Mogu samo dalje preporučiti. Vlasnici hotela su me pitali kako sam došla do njih pa sam rekla da smo dobili nagradu od Večernjaka i bili su ugodno iznenađeni. Svi tamo govore i njemački pa nije bilo problema u komunikaciji. Ja sam dosta govorila hrvatski a moja kćerka razumije hrvatski ali je posljednjeg dana boravka i progovorila hrvatski. Svakako, rado bih opet otišla na ljetovanje u Hrvatsku, bilo je sve lijepo, stvarno nezaboravno ljetovanje, rekla nam je Natalija Kopić, rođena u Berlinu kao i njena kćerka.

Bilo je to prvi puta da tako nešto dobijemo. Kad su izvukli glavnu nagradu u Bad Homburgu, sedmodnevno ljetovanje na Makarskoj rivijeri, čula sam samo Natalija …i Berlin. I za našim stolom je nastalo slavlje. Nismo mogli vjerovati. A samo što sam se vratila s pozornice nakon što smo predsjednik Bitunjac i ja preuzeli Domovnicu za Brođane. Ni kćerka nije vjerovala kad smo joj javili. Kad su mi kćerka i unuka s ljetovanja pisale kako su žalosne što odlaze ja sam odgovorila da je to znak da im je bilo lijepo  jer da nije, jedva bi čekale da se vrate.  Načinile su jako puno fotografija. I vrlo su zadovoljne. Moja kćerka je do sada pretežito išla na odmor u druge zemlje, a sad evo u moju, našu domovinu, i zato mi je još draže da im je bilo lijepo. Hvala Večernjaku!  A moram pohvaliti i sponzora, Turističku agenciju Aronda Adriana travel-Opatija, vrlo lijepa suradnja s njima tijekom dogovora o ljetovanju tako da sam bilo bez ikakvih briga.  Kad su se kćerka i unuka vratile s ljetovanja, zahvalili smo i njima pismeno s nekoliko riječi. Prekrasno. Nezaboravno. Evo, i ova kćerkina izjava da bi voljela opet ići u Hrvatsku,  najbolji je znak da su bile jako zadovoljne. Od srca hvala organizatoru i sponzoru, rekla nam je Elizabeta Kopić, vidno sretna da su kćerka i unuka tako lijepo doživjele Hrvatsku.

Lijep je to način mladima, rođenima i odraslima  u svijetu pokazati najljepše od  zemlje porijekla njihovih roditelja i zainteresirati ih za kulturu, jezik, ljude, gradove, otoke i more. Eto, kako jedno natjecanje i nagradna igra mogu biti sudionik buđenja i očuvanja identiteta.

0 0 votes

View all comments
Marijana
8 years ago

Moja obitelj i ja definitivno idemo ove godine na ljetzovanje u Hrvatsku. U Hrvatskoj smo bili prije 4 godine na ljeotvanju, a nakon toga posjetili smo Španjolsku i Tursku. Moram Vam priznati da mi nigdje nije bilo lijepo kao na jadranskoj obali. Hrvatska ima prelijepo more i plaže, a apartmani i smještaj nije tako skup, ako se na vrijeme rezervira. Ja sam prije dva dana rezervirala apartman u Hrvatskoj na Apartmani Hrvatska http://www.apartmani–hrvatska.com, dobili smo apartman 150 metara od mora za 4 osobe po cijeni od 60 Eu po danu. U Hrvatskoj se osjećam sigurno i kao da sam kod… Read more »

Dubravka

Da, Makarska riviera.
Plaže su tu najljepše i more vrlo čisto.
Gosti se vraćaju upravo tu.